Vánoční období je již za námi, proto je nejlepší čas začít s přípravou na další marketingovou sezónu. Být se zákazníky v kontaktu po celý rok je pro úspěšnost obchodu klíčové a e-mail je oproti jiným formám přímého marketingu stále nejoblíbenějším komunikačním kanálem. Proto je e-mail marketing v tomto ohledu nejefektivnější možnou volbou a není čas ho již odkládat. Přečtěte si, jak začít s mailingem v novém roce úspěšně.
Správné nastavení pro co nejvyšší doručitelnost
Víte, jak jste na tom s doručitelností? Pro co nejlepší výsledky e–mailingu je potřeba v první řadě sledovat tento faktor. Teprve když jsou newslettery doručeny, lze řešit, jaký měly dopad. Pro optimální míru doručitelnosti Vašich kampaní doporučujeme následující kroky:
- Neodesílejte z osobní adresy – pro hromadnou rozesílku nejsou osobní adresy (typu jan.novak@seznam.cz) registrované u freemailových klientů určeny (Gmail, Seznam, Yahoo…). S velkou pravděpodobností takové zprávy neprojdou antispamovou kontrolou. Proto i ve službě Emailkampane.cz jako odesílací adresu využívejte jinou doménu.
- Nastavte si DNS záznamy – pro co nejlepší doručitelnost Vašich kampaní je zapotřebí řádně nastavit DNS záznamy u domény, jejímž jménem komunikujete. Zde naleznete návod.
Ohlédnutí za předchozím obdobím
Rozesílali jste kampaně v předchozím roce? Projděte statistiky a zjistěte, jaké kampaně nejlépe fungovaly. Můžete tak přijít na to, které akce Vaše zákazníky nejvíce zaujaly, na co nejvíce klikali, a kdy byla třeba míra otevření nejvyšší. Služba Emailkampane.cz dokáže z e-mailových kampaní vytěžit statistiky, které jsou z pohledu e-mail marketingu nejdůležitější a poskytnou detailní přehled o aktivitách Vašich příjemců. Kampaně lze propojit navíc s Google Analytics. Těmi nejdůležitějšími metrikami pro sledování jsou:
- Open rate – míra otevření Vám řekne, jaké procento příjemců si danou zprávu otevřelo. Tato metrika se počítá pouze u těch zpráv, kde příjemci načetli obrázky, proto bývá reálná míra otevření často vyšší.
- Click rate – míra prokliků zase označuje procento prokliků na odkazy v e-mailu.
- Počet odhlášených kontaktů – příjemci zpráv mají možnost se z odběru odhlásit. Pokud je ovšem počet odhlášený vysoký, je potřeba zpozornit. Posíláte zákazníkům relevantní obsah? Nezasíláte zprávy příliš často?
- Počet nedoručených – někdy se stane, že e-mail na danou adresu nedorazí. Důvodem může být například neexistující emailová adresa, plná schránka příjemce nebo nějaké technické omezení (zásah antispamu, nastavení domény, nastavení poštovního klienta, atd.). Co které statistiky podrobněji znamenají a na co si dát pozor se dočtete zde.
Končí Vám zprávy v hromadné poště?
Freemailoví klienti mají striktní pravidla pro rozlišování e-mailů, které nesou známky obchodního sdělení. V některých případech je taková zpráva umístěna do hromadné pošty. Takové chování lze z pozice odesílatele jen stěží ovlivnit, jelikož se v zásadě považuje umístění komerčního sdělení do hromadné pošty za přijatelné. Čím blíže se zpráva podobá osobní korespondenci, tím větší je šance na její doručení do hlavní složky. Existují určité kroky, které tomu mohou pomoci. Zároveň se doporučuje dodržovat pravidla emailové korespondence:
- Nepoužívejte kapitálky či speciální znaky (otazníky, vykřičníky) v předmětu e-mailu
- Používejte co nejméně možných odkazů
- Používejte personalizované oslovení v e-mailové zprávě
Ušetřete čas automatizací
Začněte využívat automatizované kampaně. Jejich hlavní výhodou je, že posílají automaticky e-maily za vás, takže vám ušetří spoustu času. Můžete začít s jednoduššími automaty jako je uvítací kampaň po přihlášení k odběru nebo přání k svátku. Následně můžete vyzkoušet třeba připomínku opuštěného košíku. Pokud je již využíváte, tak nezapomeňte na kontrolu, zda jsou všechny odkazy funkční a mají relevantní obsah.
Využijte moderní šablony
Pokud nemáte vlastní html šablonu, můžete ve službě Emailkampane.cz vyjít z mnoha designových a moderních šablon, díky nimž vytvoříte zajímavý obsah během několika minut. Na výběr máte šablony i na speciální akce jako je například Black Friday a jsou k využití zcela zdarma. Jsou nastaveny pro responzivní zobrazení na všech zařízeních a oslovíte díky nim své klienty originálně. Rádi byste měli vlastní šablonu na míru Vašim potřebám? Není problém – nechte si ji vytvořit.
Zvolte nový způsob získávání kontaktů
Zjistili jste, že máte třeba v databázi mnoho neaktivních adres? Začněte aktivně sbírat nové kontakty. Kromě sběru kontaktů například z objednávek se zaměřte i na sběr e-mailových adres Vašich potenciálních zákazníků. Pokud ještě nemáte na webu nastavený formulář, je nejvyšší čas to vyzkoušet. V Emailkampane.cz můžete v několika krocích vytvořit formuláře pro Váš web, které vám pomohou nalákat nové kontakty.
Sestavte si plán
Využijte toho, že Vás již netlačí tolik čas a sestavte si e-mailingovou strategii na nadcházející sezónu. Definujte si cíle a stanovte si časový plán, který chcete dodržet. Sepište si dohromady termíny svátků a témata, která můžete zahrnout do následujících e-mailových kampaní. Může se jednat o velikonoční období, státní svátky, Black Friday, každoroční akce, atd.
Přišli jste na to, že nemáte čas se e-mail marketingu sami aktivně věnovat?
Nevadí, vše zařídíme za Vás. Rádi vám navrhneme šablonu, připravíme kampaně nebo vymyslíme celou strategii. Pro více informací nás kontaktujte.