Při tvorbě marketingových kampaní je často potřeba přizpůsobit odkazy jednotlivým příjemcům. Pomocí zástupných znaků v URL lze personalizovat odkazy pro každého uživatele. V tomto článku se podíváme na to, jak zástupné znaky nastavit a jak je prakticky využít pro propojení kampaní s vaším systémem.
Co mi to přinese?
Můžete do svých kampaní vkládat URL odkazy, které budou personalizované pro každého příjemce pomocí vámi vložených atributů, snáze tak propojíte Emailkampane.cz s vaším vlastním systémem a budete moci sledovat podrobné statistiky v našem systému.
Zjednodušeně řečeno – pro každého zákazníka nyní můžeme personalizovat i cílový odkaz nebo web pomocí parametrů a přitom stále budete mít platné souhrnné statistiky kampaně.
Příklad:
Pokud bychom chtěli každému zákazníkovi zobrazit personalizovanou stránku, potřebujeme v URL předat základní údaje o jménu, příjmení a e-mailové adrese. Tyto údaje máme standardně uloženy v atributech kontaktu a do obsahu je můžeme automaticky generovat po vložení zástupných znaků %jmeno%, %prijmeni%, %email%.
Do editoru proto vložíme odkaz ve tvaru:
https://www.domena.cz/?email=%email%&jmeno=%jmeno%&prijmeni=%prijmeni%
Při rozesílce kampaně se odkaz nahradí každému příjemci jeho unikátním znakem.
V případě uživatele „František Novák, frantisek@seznam.cz“ se hodnoty nahradí následovně:
https://www.domena.cz/?email=frantisek@seznam.cz&jmeno=František&prijmeni=Novák
Pro uživatelku „Andrea Maříková, andruska@yahoo.com“ pak bude vypadat takto:
https://www.domena.cz/?email=andruska@yahoo.com&jmeno=Andrea&prijmeni=Maříková
Ve statistikách však uvidíte původní odkaz se zástupným znakem %email%, tj. ač jsou odkazy ve výsledku různé pro každého příjemce, tak statistiky jsou agregovány na jedno místo. Ve vaší aplikaci pak můžete rozpoznat konkrétního příjemce e-mailu a např. mu zobrazit unikátní obsah, nebo trackovat jeho pohyb. V celkových stastitikách kampaně ale uvidíte přehled kliknutí za všechny odkazy dohromady – pořád tak můžete sledovat CTR („proklikovost“) daného odkazu přes celou kampaň.
Kombinace více zástupných znaků v jednom odkazu
V odkazech můžete libovolně kombinovat více zástupných znaků a vytvářet tak ještě více personalizované kampaně. Díky tomu můžete odkazy přizpůsobit specifickým potřebám jednotlivých příjemců a nabídnout jim obsah přesně na míru.
Omezení při vkládání odkazů
Při vkládání odkazů je důležité dodržet jedno základní pravidlo. Odkaz musí vždy začínat identifikací protokolu, tedy https:// tedy pokud váš systém obsahuje atribut, který zahrnuje celou URL adresu, není možné do editoru vložit odkaz přímo ve formátu %url%. Místo toho je potřeba použít jako atribut například jen část adresy – např. ww.domena.cz a jako odkaz v editoru následně nastavit ve formátu https://%url%.