Setkáváme se s dotazem, zda je možné přeložit texty automaticky vkládaných dotazů pro „on-line verzi e-mailu“ a pro „odhlášení z odběru newsletteru“. Máme pro Vás dobrou zprávu – ANO, možné to je a níže naleznete návod, jak na to.
Trocha teorie na začátek
Legislativa ČR a stejně tak i EU a (a po většinou i ostatních zemí) vyžaduje aby příjemce obchodního sdělení měl přímou a snadnou možnost odhlásit se z odběru takového sdělení bez dodatečných nákladů (zjednodušeně řečeno mít k dispozici odkaz, jehož prostřednictvím bude odhlášen)
Best-practice email marketingu je vytvářet i on-line verze newsletteru pro zobrazení v internetových prohlížečích, aby se docílilo co největší CTR (Click Through Rate), nebo alespoň počtu přečtení vašich e-mailů i u lidí, kteří používají atypické nástroje pro čtení e-mailu.
Emailkampane.cz za vás automaticky řeší a hlídá zahrnutí odkazu na odhlášení z odběru, abyste na to nemuseli myslet. Jsou však případy, kdy je potřeba automatické chování upravit. Pojďme se na to podívat detailněji.
Jak to řeší Emailkampane.cz automaticky?
V případě, že vytvoříte newsletter v nástroji Emailkampane.cz, systém v kroku 3 zkontroluje přítomnost odkazu na odhlášení a pokud ho v těle e-mailu nenalezne, pak je sám automaticky doplní tak, aby nenarušil hlavní obsah e-mailu a zároveň aby byla splněna legislativa a best practice.
Těmito atributy jsou:
%logout% – odkaz pro odhlášení
%online% – odkaz na online verzi newsletteru
Oba atributy se vkládají jak do HTML verze e-mailu, tak do plain-text verze e-mailu a nenesou s sebou žádné formátování – tj. využívají standardní systémový font příjemce.
Jak změnit systémové texty za vlastní?
Automatické systémové texty můžete nahradit vlastními ještě dříve než je systém sám vloží (a stejně tak se k tomu úkonu můžete vrátit i z dalších kroků). Změna se provádí přímo v editoru e-mailu v kroku 2 pomocí vložení zástupných znaků.
Z nabídky vyberte „Vložit odkaz na ONLINE VERZI“ a „Vložit odkaz na ODHLÁŠENÍ“ . Tímto úkonem se přímo v editoru zobrazí systémové texty, které již můžete jednoduše přepsat (ideálně vybrat označit celý text myší a přepsat). Stejně tak mu můžete nastavit i libovolné formátování a umístění v rámci e-mailu.
Pozor! Nikdy nepřepisujte zdrojový kód těchto odkazů, nýbrž pouze vlastní text odkazu. Ve zdrojovém kódu musí zůstat zástupné znaky %online% a %logout% – tyto hodnoty systém automaticky při rozesílce nahrazuje unikátními odkazy pro každého příjemce. Pokud je v e-mailu nenalezne, pak je sám doplní.