Odeslat kampaň je jedna věc, efektivně pracovat s výsledky statistik, pak věc druhá… a možná o to důležitější, protože právě v datech se skrývá největší síla. Správnou interpretací statistik lze docílit mnohem vyšší efektivity celého e-mail marketingu.
Ke každé odeslané kampani se automaticky generují tzv. globální statistiky, které poskytují souhrnná data o výsledcích dané kampaně a představují tak základní manažerský přehled. Obecně lze sledovat tzv. pozitivní cestu e-mailu, nebo tzv. negativní cestu e-mailu.
Pozitivní cesta e-mailu se skládá z kroků:
V tomto případě sledujeme zejména parametry:
- Open rate – % otevřených e-mailů příjemcem z celkového počtu odeslaných e-mailů. Zároveň rozlišujeme celkové a unikátní hodnoty
- CTR (Click-rate) – % prokliků na odkazy v e-mailech z celkového počtu odeslaných e-mailů.
Zároveň i zde rozlišujeme celkové a unikátní hodnoty - Unikátní hodnoty – zohledňují úkon příjemce pouze jednou – lze z nich tedy vyčíst přesný počet příjemců, kteří si e-mail přečetli, nebo klikli na odkaz
- Celkové hodnoty – sledují celkové trendy v chování příjemců, jsou podstatné pro zjištění, zda newsletter zaujal více než jednou – tj. zohledňují opakované chování příjemců
Jak úspěšně vytěžit pozitivní cestu e-mailu? Zkuste např. Follow-up seznam.
Negativní cesta se pak větví podle typu problému:
V tomto případě je nutné analyzovat důvod nedoručení, nejčastěji se jedná o:
- Hard bounce – např.: doména/schránka neexistuje – takový e-mail je vhodné vyřadit z databáze (Emailkampane.cz ho pro vás automaticky deaktivují ze všech dalších rozesílek, abyste nedostali negativní scóre)
- Soft bounce – např.: schránka je plná – v takovém případě nezbývá než počkat, až se schránka uvolní
- Zásah antispamu / antiviru – Zde se nejčastěji jedná o hodnocení obsahu e-mailu, nebo chování skupiny příjemců v rámci freemailu. Pro více informací si přečtěte:
Zároveň doporučujeme zkontrolovat SPF záznam.
V tomto případě zkuste:
- Ověřit, že e-mail nezůstal ve složce hromadné apod.
- Zkontrolujte, že předmět e-mailu je dostatečně výstižný
- Přesvědčte se, že e-mail je poutavý i bez obrázků.
V tomto případě zkuste:
- Zkontrolujte, že předmět e-mailu je dostatečně výstižný
- Přesvědčte se, že e-mail je poutavý i bez obrázků.
V tomto případě zkuste:
- Zkontrolujte, že předmět e-mailu je dostatečně výstižný
- Přesvědčte se, že e-mail je poutavý i bez obrázků.
- Ověřte, že adresát je stále aktuální
- Prověřte důvod odhlášení!