Specifika složky „Spam“ na Seznam.cz

Uživatelé Seznam.cz, respektive vlastníci e-mailových schránek u tohoto freemail poskytovatele si jistě všimli, že v levém menu mají speciální složku „spam“. Jak název napovídá, agregují se sem spamy a to jak automaticky, tak manuálně. Ovšem tímto výčet specifik nekončí, pojďme se podívat v čem je tato složka jiná?

Jak se sem e-mail dostane?

Do složky „spam“ se e-mail dostane buď automatickou klasifikací Seznamu, nebo ručním zásahem uživatele. Co udělat proto, aby se váš e-mail neoznačil automaticky jako spam se můžete v kostce dozvědět např. v článku Antispam politika Seznam.cz. Osobní rozhodnutí uživatele již musíte ovlivnit pouze kvalitou a relevantností e-mailu.

30 a dost

První specifikum složky „spam“ je, že e-maily v ní obsažené se automaticky smažou po 30 dnech! A to bez ohledu na to, zda se byly zařazeny automaticky, nebo ručně. V oblasti reklamních e-mailů je nejedná o velký problém, protože většina nabídek je už po 48 hodinách zastaralá, nicméně je nutné počítat s tím, že po 30 dnech se uživatel již ani nedozví, že mu něco došlo…

Odhlášení pomocí Seznam.cz API

Pakliže váš e-mail skončí ve složce SPAM, Seznam.cz automaticky nabídne možnost odhlásit se z odběru obchodních sdělení. Pozor! Toto nijak nesouvisí s odhlašovacím odkazem v e-mailu a proto většina e-mail providerů tuto funkci nepodporuje.
Naštěstí, my v Emailkampane.cz toto podporujeme a odhlášení řádně zaregistrujeme!

Upozornění na bezpečnostní riziko odkazů

Seznam.cz obecně předpokládá u SPAMů zvýšené riziko phisingu a proto u všech odkazů v e-mailech, které spadnou do složky spam zobrazuje informační hlášku po kliknutí na odkaz. Pro zákazníky Seznam.cz je to jistě správná ochrana před útoky podvodníků. Jakožto rozesílatelé legálních obchodních sdělení se nemáte čeho bát, nicméně je potřeba s touto informací počítat a umět na ní vhodně reagovat. Např. Správně nastavovat sledování odkazů, aby nepadly v podezření na phishing. Více např. zde.

Potenciální dopad na behaviorální algoritmus

Jako každý lepší freemail provider i Seznam.cz hodnotí chování vlastníků schránek a pokud vidí, že např. tisíc lidí označilo vámi zaslaný e-mail jako spam, pak jej automaticky přesune do spamu také. Pokud tedy rozesíláte vyžádané obchodní nabídky, je nejlepší požádat adresáty, aby si vaší e-mailovou adresu přidali do kontaktů, neboť pak jistě do spamu nespadnete.

Boj se spamem je celosvětově veliký problém a každý freemail provider jej řeší po svém, doufáme však, že výše uvedené nápady pomohou rozesílatelům legálních nabídek k lepším výsledkům a spammery odradí zase o trochu více.

Chcete vědět více?

Potřebujete více informací? Potřebujete pomoct s konkrétní kampaní nebo celým e-mail marketingem? Obraťte se na nás a rádi s vámi probereme všechny možnosti. Máme mnohaleté zkušenosti s konkrétními oblastmi i celkovým pojetím. Kontaktujte nás!

Zaregistrujte se zdarma

Pošlete až 5 000 e-mailů po dobu 30 dní zdarma.

Sign Up Free

Send up to 5 000 emails free for 30 days.