Jejich software je neuvěřitelně proklientsky a jejich tým propartnersky naladěn. Byli nám schopni vyjít vstříc v tom, že celé rozhraní pro sestavování e-mailových kampaní, přikládání příloh a dalších funkcí nám graficky upravili přesně do té podoby, kterou jsme potřebovali.
A jak přesně integrace funguje?
Na to jsme se ptali Jana Lalinského, ředitele eWay-CRM.
Proč jsme chtěli do našeho modulu Marketing integrovat jiný produkt, co za tím stálo?
My jsme v eWay-CRM měli modul Marketing, který obsahoval funkci pro hromadné rozesílání e-mailů, byly tu ale tři hlavní problémy.
Jako technologii pro rozesílky používal Word, který má funkci hromadné korespondece. Word je sice dostupný, je zde snadná komunikace, měl ale pro nás několik zásadních nevýhod. Neuměl pracovat s přílohami a lidé tak museli dávat například obrázky do těla textu, na pdf soubory bylo potřeba použít hypertextový odkaz.
Další problém byl v tom, že když uživatel posílá přes Word dejme tomu 1000 e-mailů, Word je pošle všechny najednou ve stejný čas. Pak se jednoduše stane, že je takový odesílatel považován za spammera. To jsme v eWay řešili tak, že jsme si e-maily rozdělili na několik částí, třeba 20 e-mailů za minutu. Ale i zde nastávaly různé komplikace a bylo neustále potřeba situaci monitorovat. Objevoval se problém i v situaci, kdy člověk zaklapl notebook – druhý den se všechny e-maily ve frontě odeslaly naráz a končily tak opět ve spamu.
Třetí nedostatek se nacházel v tom, že nelze nijak zjistit, co se vlastně s e-mailem stalo. Zda byl vůbec doručen, zda ho příjemce viděl, jestli klikl na odkaz a tak podobně.
Zmíněné důvody nás tedy vedly k tomu, že jsme začali hledat nástroj, který se touto problematikou zabývá, umí naše problémy vyřešit a můžeme se s ním snadno integrovat.
Proč jsme si vybrali právě Emailkampane.cz?
Provedli jsme pečlivou analýzu trhu a vybrali jsme si emailkampane.cz hned z několika důvodů. Zaprvé proto, že se jedná o českou společnost. Český jazyk má určitá specifika, která některé jiné produkty pro rozesílání e-mailů neumí řešit. Je to třeba skloňování do pátého pádu. To emailkampane.cz mají, lze tak správně oslovovat zákazníky.
Dále je jejich software neuvěřitelně proklientsky a jejich tým propartnersky naladěn. Byli nám schopni vyjít vstříc v tom, že celé rozhraní pro sestavování e-mailových kampaní, přikládání příloh a dalších funkcí nám graficky upravili přesně do té podoby, kterou jsme potřebovali. Což je podoba kompatibilní s Microsoft Outlookem. Díky tomu jsme schopni dosáhnout uživatelského vjemu, kdy odesílatel vůbec neví, že opustil prostředí eWaye.
Jedním z důvodů pro náš výběr je pak také skvělá spolupráce. Když něco potřebujeme, emailkampane.cz nám vždy vyjdou vstříc, stejně jako i našim americkým klientům, kteří vzhledem k časovému pásmu často volají v dobu pro nás ne zcela běžnou.
„Emailkampane.cz přišlo s myšlenkou Easy Editoru, alternativní formou, která funguje na principu šablony. Jsou zde předpřipravené bloky, z nichž se e-mailová zpráva sestavuje. Je tu blok pro vložení textu, obrázku, atd.“
Co dalšího nám spojení přineslo? Co se postupně zlepšilo?
První změnou byl název služby. My jsme původně při spuštění integrace měli službu v eWay-CRM označenou jako „Emailkampane.cz“. To bylo nesrozumitelné pro naše zahraniční klienty. Na něco s koncovkou .cz dokonce ani nechtěli kliknout! Přitom pro práci s touto funkcí vůbec nepotřebovali češtinu. Nakonec jsme emailkampane.cz v eWay-CRM přejmenovali na Profesionální e-mail. Byla to opravdu drobnost, ale najednou to začalo fungovat.
Na službách emailkampane.cz její tým neuvěřitelně pracuje a daří se jim držet krok s konkurencí. Funkce, které implementují do svého klasického rozhraní pro své klienty pak postupně pouští také nám. V první řadě bych zmínil Easy Editor. Dříve znamenalo sestavování e-mailové kampaně práci ve WYSIWIG editoru, uživatelsky to vypadá jako Microsoft Word z roku 1984. Je tam pár tlačítek a pro člověka kdo ovládá HTML to není problém. Pro běžného uživatele už ale ano. Pokud jste zvyklí si zprávu napsat ve Wordu a pak překopírovat do těla newsletteru, celé se to rozhodí. Nebo se stane, že je zpráva rozbitá, ale jen na mobilních telefonech, nebo na některých poštovních klientech. emailkampane.cz přišlo s myšlenkou Easy Editoru, alternativní formou, která funguje na principu šablony. Jsou zde předpřipravené bloky, z nichž se emailová zpráva sestavuje. Je tu blok pro vložení textu, obrázku, atd. Z těchto bloků se kampaň sestaví a vypadá pak dobře ve všech poštovních klientech i na všech zařízeních. Navíc se s ní opravdu příjemně pracuje.
V poslední verzi se nám objevily funkce pro kontroly zpětných odkazů. Uživatel už nemusí hromadný e-mail napřed zasílat sám sobě a proklikat si každý odkaz. Teď je na poslední stránce průvodce kampaní tlačítko, na které stačí klepnout a člověk se hned dozví, zda je všechno v pořádku.
Také se objevil spam assassin, skvělá věc. Když dnes děláte newsletter, nemáte kolikrát tušení, jaké všechny nástrahy na vás číhají v podobě různých spam filtrů. Velice snadno tak může celá vaše kampaň, připravovaná týden, skončit ve spamu. Emailkampane.cz vyvinulo spam assassin, který kontroluje klíčové parametry e-mailové zprávy, zda náhodou nehrozí, že bude označena jako spam.
Jak dlouho už spolupráce trvá?
Spolupráce trvá už poměrně dlouho, od verze 3.7. To znamená od roku 2014.
Zaznamená integraci nějak koncový zákazník? Znamená to pro něj nějakou práci navíc?
Vůbec ne, nemusí nic stahovat ani podobně. Může zbystřit v momentě nákupu kreditů, ale to dělají pouze lidé, většinou administrátoři, kteří moc dobře vědí, jak to celé funguje. Z pohledu běžného uživatele, který dělá marketingovou kampaň, není nic vidět. Pracujete v jednom prostředí a to je eWay-CRM. Propojení je velice plynulé.
Odhlášení zákazníka z odběru newsletteru se rovnou propíše do eWay na kartu Kontakty, takže při příští rozesílce se už tento kontakt nenanominuje do marketingového seznamu. Vše se dělá v eWayi a to je pro nás i naše klienty skvělé. Vyhovět klientovi, který se odhlásil třeba z daného z newsletteru, je v eWay velice snadné, náš software je v souladu s GDPR. Jak přesně s takovým požadavkem pracovat se můžete dočíst v naší Knowledge Base.
Jaké má naše spolupráce vyhlídky do budoucna?
Snahou eWay-CRM i Emailkampane.cz je neustále dělat profesionální e-maily uživatelsky přátelštější. Budeme se s Emailkampane.cz snažit na tomto pracovat a rozesílky e-mailů i nadále zjednodušovat.