Mobilní zařízení a jejich progresivní nárůst mezi poštovními klienty

Představte si, že zrovna aktualizujete svou e-mailovou poštu v telefonu či tabletu a najednou přijde nová zpráva. Otevřete ji a když je dobře navržena, potěší. To je dobré znamení pro vaši značku. Stává se však, že e-mail není na zařízení čitelný nebo je jeho design rozpadlý. Lidé pochopitelně chtějí na všech svých zařízeních číst e-maily, které jsou pro to optimalizované, tj. responzivní.

E-mail, který není optimalizován pro mobilní zařízení, je až o polovinu méně konverzní

Nikoho nepřekvapí, že mobilní zařízení jsou stále častěji používaná i ke čtení e-mailů. Trend se touto cestou ubírá již přes 20 let, tedy prakticky od doby, kdy se do spotřebitelského prodeje dostaly první telefony vybavené vlastním e-mailovým klientem. Zatímco ale před lety byl mobilní e-mailový klient použitelný při nejlepší vůli jako notifikační systém o dostupnosti nové zprávy, v současné době již zcela bez omezení zastoupí či nahradí plnohodnotné e-mailové aplikace na osobním počítači.

Takovou zkušenost ostatně potvrzují i naše dlouhodobě monitorované údaje o rozložení zařízení příjemců e-mailů odeslaných prostřednictvím služby Emailkampaně.cz. Z těchto údajů vyplývá, že přinejmenším každý čtvrtý příjemce (konkrétně 27,46 % z celkového množství příjemců za měsíc listopad 2018) si e-mailové zprávy přečetl ve svém mobilním prohlížeči a přibližně stejně velký podíl spadá mezi mobilní poštovní aplikace (e-mailové klienty). Podle zahraničního průzkumu pak práce s e-maily představuje vůbec nejčastější činnost pro 4 z 5 všech uživatelů mobilních zařízení.

Statistiky zařízení poštovních příjemců

V rámci naší podrobnější statistiky je možné posoudit i rozložení jednotlivých mobilních prohlížečů, stejně jako tradičních prohlížečů a e-mailových klientů pro osobní počítače. Ve skupině mobilních zařízeních s velkým náskokem vede prohlížeč Apple Safari (12,61 %) následovaný výchozím prohlížečem pro systém Google Android (9,24 %), zatímco teprve třetí příčka patří Google Chrome (4,78 %), který jinak kraluje mezi prohlížeči u stolních PC. Mezi poštovními klienty v Česku drží jednoznačně prim mobilní aplikace E-mail.cz od Seznamu (23,71 %), o něco hůře si vede Microsoft Outlook (15,1 %), zatímco bronz si s velkou ztrátou udržel Apple Mail (2,21 %). U těchto posledních dvou jmen již bez rozlišení konkrétního typu zařízení, na němž jsou instalovány (počítač vs mobilní zařízení). Ostatní aplikace tvoří vcelku zanedbatelný podíl na trhu.

Graf

 

Trend potvrzují i globální průzkumy

Obdobný trend rostoucí popularity využívání mobilních zařízení pro práci s e-maily ostatně potvrzují i statistiky světových agentur pro průzkum trhu. Například loňský výzkum “The Inbox report, Consumer perceptions of email” (2018) zjistil, že 68 % respondentů ve věku 14-67 let si přinejmenším občas procházejí doručenou poštu na telefonu či tabletu ještě předtím, než si ji otevřou na svém počítači. Zároveň více než každý třetí z této skupiny tak činí na každodenní rutinní bázi.

Podle očekávání se rovněž ukázalo, že využívání moderních technologií ve spojitosti s e-mailem nejvíce holdují mladí lidé do 35 let. Mezi starší věkovou skupinou je obliba zatím výrazně menší. Přesto lze objektivně předpokládat, že dnešní uživatelé mobilních zařízení budou pokračovat v této aktivitě i v pokročilejším věku a že nastolený trend má tak našlápnuto k velmi stabilnímu růstu.

Easy Editor = nejlepší způsob, jak mít responzivní design u všech vašich e-mailů

Trend je neústupný, mobilní zařízení a na nich instalované webové prohlížeče a poštovní klienti již zaujímají přes polovinu z celkových statistik. Optimalizujte proto své kampaně i pro mobilní zařízení, případně si nechte vytvořit šablonu na míru, a to včetně responsivní verze šablony pro správné zobrazení na mobilních zařízeních.

Easy Editor, který dostupný v rámci české mailingové služby emailkampane.cz, umožňuje nejen jednoduše a rychle vytvořit marketingovou kampaň, ale hlavně také garantuje responzivitu a správné zobrazení vašich e-mailů na všech typech mobilních zařízení příjemců. Spolehlivě se tak vyhnete případným starostem spojeným s výše popsaným trendem a vaše kampaně si tak polepší na doručitelnosti a z ní se odvíjející míře prokliků a konverze.

Chcete vědět více?

Potřebujete více informací? Potřebujete pomoct s konkrétní kampaní nebo celým e-mail marketingem? Obraťte se na nás a rádi s vámi probereme všechny možnosti. Máme mnohaleté zkušenosti s konkrétními oblastmi i celkovým pojetím. Kontaktujte nás!

Zaregistrujte se zdarma

Pošlete až 5 000 e-mailů po dobu 30 dní zdarma.

Sign Up Free

Send up to 5 000 emails free for 30 days.