Každý, kdo se zajímá o e-mail marketing v poslední době zaznamenal mediálně přetřásanou „inovaci“ Googlu a sice to, že „bude zobrazovat obrázky přímo v těle e-mailů…
… ne, že by to nyní nedělal, ale do teď bylo nutné, stejně jako např. v Outlooku kliknout na „Zobrazit obrázky“. Celkový záměr, je však zcela jiný. Ostatně i původní zprávy, než vhodně zasáhli marketéři byly jiné.
Obrázky se v e-mailech používají proto, aby e-mail dobře vypadal – toť představa běžné veřejnosti. Odborníci vědí, že za obrázky se skrývají i dynamické skripty, které dokáží sledovat chování příjemce – a o to jde. Google v podstatě upravil svojí službu Gmail tak, že obrázky načte k sobě na server a uživateli zobrazí KOPII obrázku ze svého úložiště – čímž znemožní skriptům zpětnou komunikaci s odesílacím serverem.
Napadá nás několik důvodů, proč to Google udělal:
- Chvályhodná ochrana uživatelů
- Odstranění konkurence – jediné služby, které získají plnohodnotnou zpětnou vazbu jsou pouze Google služby
- Datové toky
Logicky se nabízí otázka – jak se to projeví ve statistikách služby Emailkampane.cz? … Dlouho jsme testovali, zkoušeli, ladili a dospěli k následujícím závěrům. Statistiky to může ovlivnit, někdy v dobrém slova smyslu, někdy již méně pozitivně.
Statistiky adresátů používajících gmail jsou ovlivněny následovně:
- Statistiky doručení nejsou ovlivněny
- Statistiky celkových zobrazení mohou být zkresleny, protože obrázky se načtou jen jednou
- Statistiky kliknutí nejsou ovlivněny
- Statistiky koncových zařízení nejsou dostupné
Žádné další omezení jsme nezjistili. Samozřejmě platí, že gmail stále ořezává hlavičky HTML souborů apod. Proto je dobré konzultovat vhodnost šablony pro tuto službu, případně si jí od nás nechat vyrobit a otestovat.
Mnoho e-mail marketingových úspěchů vám přeje
Tým Emailkampane.cz
PS: Pro ty, kteří nesledují aktivně oblast e-mail marketingu je tisková zpráva např. na serveru Lupa.cz – http://www.lupa.cz/clanky/gmail-bude-zobrazovat-obrazky-v-mailu-jak-si-tuto-funkcnost-muzete-vypnout/