Apple už v červnu 2021 představil novou službu pro zvýšení ochrany dat uživatelů: MPP – mail privacy protection. Tuto službu mohou uživatelé v aplikaci Apple Mail (Pošta) libovolně zapnout nebo vypnout a je vázána právě na tuto aplikaci.
Privátní ochrana v aplikaci skrývá uživatelovu IP, což znesnadňuje ztotožnění zákazníka nebo příjemce e-mailu a tedy i trasování jeho aktivit, jako je typicky například statistika otevření rozeslaného e-mailu..
Jak MPP funguje?
Při otevření aplikace Pošty Apple nejdříve e-maily stáhne na vlastní server, kde jej ‘předotevře’ – načte celý obsah a vytvoří pro uživatele kopii včetně všech obrázků. To se navíc může stát časově zcela nahodile od momentu otevření aplikace až po několik dní později. V momentě, kdy uživatel e-mail skutečně otevře, dívá se už jen na jeho kopii navázanou na servery Applu. Analogicky i všechny prokliky v něm jsou směrovány přes tyto servery.
Jak se doteď přečtení e-mailu zjišťovalo?
E-maily, které neobsahují obrázky, mají v sobě zabudovaný tzv. Invisible pixel – 1 x 1 px obrázek. Pokud v e-mailu obrázek máte, pak stejně jako v případě neviditelného pixelu, stažením obrázku iniciujete dotaz na server a ten se dozví, že byl e-mail otevřen a ztotožní uživatele s jeho IP adresu – čili geografickou polohu.
Ať už tento proces pojmenujeme jakkoliv, trasování iniciované stažením obrázku nebude mít ze strany uživatelů Applu žádný účinek.
Podle dat z Martech 66 % lidí otevírá e-maily na mobilu, z toho 55 % má zařízení Applu a 96 % z těchto uživatelů funkci užívá, takže OR (open rate) – procento otevřených e-mailů v kampani již nebude ukazovat přesná data. OR byl navíc vždy považován za nepřesnou metriku, i proto, že třeba jen vteřinové otevření e-mailu nebo překliknutí (před smazáním) bylo registrováno a zkreslovalo tak skutečné přečtení.
Na co se tedy v hodnocení úspěšnosti e-mailů zaměřovat nyní?
Do popředí se tak daleko více dostává statistika CTR – Click Through Rate (počet kliknutí co uživatel v e-mailu udělá), protože mnohem více vypovídá o tom, zda klient na e-mail reagoval.
Věnujte tedy pozornost především tomu, aby e-mail obsahoval lákavou nabídku nebo výzvu, na kterou chce zákazník kliknout a která ho dovede na žádané místo. Nezapomeňte také na pravidelné testování – měňte vzhled, velikost, styl nebo barvu akčního tlačítka, abyste si ověřili, která varianta funguje nejlépe. Preference zákazníků se mění, co fungovalo v jedné kampani v jiné už nemusí.
Jednou z výhod MPP je naopak to, že vám pomůže s čistotou vaší databáze, protože Apple ukládá a stahuje pouze e-mail navázané na aktivně používanou Apple aplikaci pošty. Nicméně naopak stěžuje personalizaci. Také kampaně, které jsou iniciovány prvotním otevřením nebudou fungovat správně (odkazují se na předešlý přečtený e-mail, nebo na něho časově navazují). To můžete poměrně chytře vyřešit pravidelným zasíláním dotazníku na volbu marketingových preferencí, čímž si ověříte skutečný zájem.
Více než kdy dříve tak platí, že relevantní e-maily v rozumném časovém rozestupu jsou základem ke kvalitní e-mailové komunikaci se zákazníky. Více než 80 % problémů s doručováním je způsobeno špatnou reputací na straně odesílatele. Nepřehlcujte tedy svoje zákazníky, mějte transparentní způsob přihlašování k odběru newsletterů s dvojitým ověřením a ujistěte se, že zákazníci ve vaší databázi mají o vámi zasílané e-maily opravdu zájem.
Potřebujete více informací? Potřebujete pomoci s konkrétní kampaní nebo celým e‑mail marketingem? Obraťte se na nás! Rádi s vámi probereme všechny možnosti. Jsme profesionálové v našem oboru s více jak 10 lety zkušeností.