Často se setkáváme s dotazy na téma „Co je už SPAM a co ne?“, „Co mám udělat proto, abychom nebyli považovaní za spammery?“, „Kdo to rozhoduje?“. Dnešní článek proto pojmeme trochu atypicky a sice výletem do zahraničí – konkrétně do USA.
Spojené státy patrně hrají prim jak v internetových službách, tak v marketingu, a jak známo tak v legislativních nařízeních a směrnicích – nutno uznat, že v tomto jim EU šlape statečně na paty.
Jednou z legislativních úprav je tzv. CAN-SPAM Act. V podstatě se jedná o soubor pravidel, které je nutné dodržovat nejen při rozesílání hromadné pošty, ale jakékoliv e-mailové komunikace v business sféře. Zajímavé je, že na tento předpis se odvolávají všichni velcí američtí ESP (E-mail Service Provider), čili naši konkurenti. V podstatě to funguje tak, že pokud Vaše e-maily poruší jakoukoliv z uvedených podmínek, jsou automaticky považovány za SPAM a nemusí být doručeny, či jejich rozesílka může být odmítnuta bez náhrady!
Vzhledem k současnému trendu globalizace nikoho nepřekvapí, že podobné principy do svých zákonů přejímá i EU a ČR, byť je specifikuje lehce odlišně a klade na různé principy různý důraz.
Celý CAN-SPAM Act si můžete přečíst po kliknutí na odkaz, proto si dovolíme jen stručně shrnout nadpisy hlavních pravidel, abyste mohli lépe optimalizovat své newslettery:
- Nepoužívejte zavádějící hlavičkové údaje e-mailu typu „Od:“, „Komu:“, „Re:“ apod.
- Nepoužívejte zavádějící předmět e-mailu – Předmět má souviset s obsahem e-mailu
- Označte váš e-mail jako obchodní sdělení
- Sdělte příjemci vaše kontaktní údaje
- Dejte příjemci možnost odhlásit se (Pozn.: Emailkampane.cz řeší automaticky)
- Vyřiďte odhlášení obratem (Pozn.: Emailkampane.cz řeší automaticky)
- Sledujte, co je rozesíláno pod vaším jménem – z odpovědnosti se nelze vyjmout svěřením rozesílky třetí osobě!
V případě jakýchkoliv pochyb o vašich newsletterech nás neváhejte kontaktovat!
Tým Emailkampane.cz