10 let na trhu: Důležité milníky, úspěchy a výzvy do budoucnosti
Oslavy 10. výročí společnosti jsou stále v plném proudu a při této příležitosti jsme podrobili detailnímu výslechu dalšího z partnerů Emailkampane.cz, a to Martina Stoilova. Ten nám například prozradil více o jeho zkušenostech v oboru a také se podělil o jeho názor na současné trendy v podnikání. V tomto článku se mimo jiné dozvíte, jaké jsou Martinovy vize a cíle pro budoucnost společnosti, osobní plány do dalších let, ale také třeba to, jak vypadá jeho běžný pracovní den.
„Já to nikdy nevnímal, jako práci, pro mě to byla a stále je zábava a radost od prvního dne až do teď a upřímně doufám, že to vydrží. Úspěchů máme mnoho, nejvíce si ale cením skvělého týmu a dlouho trvajících vztahů s našimi letitými klienty.“
Martin Stoilov
1. Jak se firma vyvíjela během 10 let existence a jaké byly největší milníky v historii Emailkampane.cz?
No, neudili jsme se 😊. Samozřejmě hlavním milníkem byl začátek a následně 3 zásadní změny architektury a v podstatě znovu napsání celého řešení. Fyzická stěhování kanceláří spojená s růstem firmy apod. ani neřeším, ale spíše mě těší rostoucí tým, který tlačí firmu vpřed. Já osobně vnímám jako zásadní rozhodnutí jít do vlastního vývoje řešení, vlastní infrastruktury – to, že dnes jsme provider s vlastními servery, IP adresami, jsme např. členy RIPE a můžeme tak nabízet technologicky unikátní služby, které mnoho konkurentů nemůže, protože je k tomu provider nikdy nepustí. Z pohledu obchodního si velmi vážím spolupráce s našimi partnery (zejména CRM), kde jsem se dostali postupně již k třetí generaci našich doplňků a dnes díky nim naši službu používají klienti USA, Novém zélandu, Jižní Africe apod. Naše aplikace se umí tzv. Whitelabelovat a integrovat do jiných systémů jako jejich přirozená součást, a to nám opravdu hodně pomáhá.
2. Co bylo vaším největším úspěchem za posledních deset let a co vám dalo nejvíce práce?
Já to nikdy nevnímal, jako práci, pro mě to byla a stále je zábava a radost od prvního dne až do teď a upřímně doufám, že to vydrží. Úspěchů máme mnoho, nejvíce si ale cením skvělého týmu a dlouho trvajících vztahů s našimi letitými klienty. Mě osobně hřeje i to, že naše služba opakovaně prošla bez ztráty kytičky mnoha bezpečnostními audity a to jak z pohledu IT, tak legislativy. Ostatně jinak by nám nemohli věřit klienti jako je Zastoupení Evropské komise v ČR, přední auditorské společnosti a nejšpičkovější advokátní kanceláře. To je pro mě osobně opravdu prestižní záležitost.
3. Co vidíte jako největší výzvu pro vaši firmu v nadcházejících letech?
Vidím jich hned několik. Přirozeně jsme již dospěli k tomu, že naši klienti jsou po celém světě, a i my se budeme muset rozvinout s ohledem na časové zóny apod., stejně tak se zvyšuje očekávání klientů na funkčnosti, zejména vazby na sociální sítě a omni channel. Budeme muset být rozkročeni hodně do široka i co se adopce AI technologií týče, ale jako fyzický provider též budeme muset hodně reagovat na legislativní trendy EU/US trhu a samozřejmě i snahy velkých hráčů omezit ostatním možnosti agregace dat o uživatelích, což tvoří základ naší služby. Velkou výzvou budou i samotní uživatelé, u nichž se s generační obměnou mění focus z technologického pohledu na ryze marketingový a koncepční, proto budeme muset změnit i způsoby ovládání, interpretace dat a do našich nástrojů zakomponovat podpůrné a doporučovací algoritmy, prediktivní modely apod.
4. Pokud bys měl zvolit jedno slovo, které by nejlépe popisovalo společnost Emailkampane.cz, jaké by to bylo a proč?
Asi „Důvěra“ – od začátku jsme naši firmu stavěli na vzájemné důvěře mezi zakladateli a rozvinuli jsme koncept „ukázaná platí“ a „ruka stačí“ jak na naše kolegy, tak na partnery a zákazníky. Prostě neslibujeme nic, co neumíme a co slíbíme, dodáme. Nikomu nic nedlužíme a zaťukám, ale i naši klienti nám zpravidla nic moc nedluží a jsou nám stabilně věrní. S většinou lidí, a že jich za ty roky bylo, dodnes udržujeme přátelské vztahy a když jedou okolo, staví se na kávu apod. – a to mě fakt baví.
5. Co plánujete pro dalších 10 let na trhu s Emailkampane.cz a jaké jsou vaše ambice a cíle do budoucna?
V tomhle se u mě ani po letech nic nemění a ze svých klukovských snů nehodlám slevit. Prostě chci být všude. Baví mě bavit se s lidmi z cizích zemí a překračovat lokální omezení a vnímání světa. Sdílím s kolegy nadšení do nových technologií a líbí se mi, kam to směřují oni, mojí doménou ale asi i nadále zůstane zlepšování možností pro partnery, zvyšování zákaznického zážitku, kde máme velké plány a tiše doufám, že si splním svůj sen a podaří se nám přetavit se z role sběrače dat do „navrhovatele strategií pro marketingové týmy“.
6. Kdyby ses mohl vrátit v čase a dát svému mladšímu já jednu radu ohledně úspěšného podnikání, jaká by to byla?
„Think big and take risks“ – Možná je to českou výchovou, možná to bylo povahou apod. ale na začátku jsme se asi zbytečně báli riskovat, zadlužit se, chlubit se apod. a všechno jsme stavěli hodně robustně a draze. Mnoho kritických situací za ta léta prověřilo, že to nebylo špatně, ale dneska je doba čím dál rychlejší, a i ten osobní čas je čím dál vzácnější. Takže ano, spočítat si to a nebýt ukvapený, ale prostě se nebát, dát do toho to srdíčko a využít mladého věku a jít do rizika.
7. Kdybychom se měli podívat na váš typický pracovní den, jak by vypadal?
Ježiš, tak to doufám, že nikoho nevyděsím. O mě je známo, že mám trochu „jiný režim“ – obecně vstávám mezi 3-4 ráno, kdy je klid a přemýšlím o koncepčních věcech, Ráno plním rodičovské povinnosti a pak následuje většinou maraton schůzek a jednání od cca 8.30 do 18.30, večer pak dořeším e-maily, domácí úkoly s dítětem a těším se na čtení pohádky. Prostě zábava od rána do večera.
8. Můžete se na závěr podělit o jednu věc, kterou většina lidí o Emailkampane.cz ani vašem týmu neví?
Občas mám pocit, že zejména noví zákazníci neví, nebo nevnímají, že se neprofilujeme jen jako anonymní on-line služba, nýbrž jsme lidé z masa a kostí a rádi si popovídáme. Tak neváhejte a stavte se u nás na kafe, Hlavně teď, když je pěkně, můžeme posedět u nás na terase a probrat všechno v krásném prostředí.