Při rozesílání hromadných e-mailů se dříve nebo později setkáte s adresáty, kteří Vaše e-maily už dostávat nechtějí. V takovém případě musí mít adresát ze zákona možnost se jednoduše a bezplatně odhlásit z odběru obchodních sdělení. Odhlášením odběratele sice přijdete o jeho souhlas se zasíláním obchodních sdělení, avšak neztrácíte obchodní příležitost. V dnešní lekci „HowTo“ se pojďme podívat na možnosti z odhlášení uživatele vytěžit maximum pomocí odhlašovacího dotazníku.
V systému Emailkampane.cz existuje u každé rozesílky možnost přidat dotazník pro odhlášené uživatele, tuto možnost vřele doporučujeme využít, protože dotazník pro odhlášené uživatele je:
- cenný zdroj zpětné vazby
- důkaz vašeho zájmu o klienty
- poslední prostor, kde přesvědčit zákazníka o vašich kvalitách
- potvrzení toho, že nerozesíláte SPAM
Dotazník pro odhlášené uživatele se nastavuje před vlastní rozesílkou kampaně v „Kroku 4 – Nastavení kampaně“. Nastavením volby „Zjišťovat důvody odhlášení“ na „Ano“ se rozvinou pole pro vložení vašich cílených dotazů.
Celkem můžete vložit až 5 cílených dotazů, které se zákazníkovi zobrazí při kliknutí na odkaz „Odhlášení z odběru obchodních sdělení“, který se automaticky vkládá do každého e-mailu. Zákazník pak dostane na výběr z předdefinovaných odpovědí. Pokud byste nevěděli jaké dotazy zákazníkovi položit, jsou pro vás připraveny 3 vzorové otázky přímo ve formuláři:
- K odběru e-mailů jsem se nikdy nezaregistroval.
- E-maily pro mě již nejsou zajímavé.
- E-maily jsou doručovány moc často.
Ačkoli jsme tyto dotazy volili na základě našich dlouhodobých zkušeností s e-mail marketingem, doporučujeme přidat ještě vaše konkrétní dotazy. Obecně je při odhlášení zákazníka dobré zjistit skutečný důvod jeho nespokojenosti, který vám pomůže příští kampaň postavit opět o něco lépe. Nejčastěji se problémy týkají: kvality databáze adresátů, obsahu newsletterů a neméně často pak i jejich frekvence.
Setkáváme se však i se situacemi, kdy zákazníci evidují zvýšený počet odhlášení při uvádění nových produktů ve svých e-shopech – zejména se to týká sortimentních skupin. Dotazník vám proto pomůže získat prostor pro cílení na zákazníka, např. uveřejněním možnosti „Obsah pro mě byl nezajímavý, ale zajímám se o produkt řady XY“. S takovou informací můžete dále pracovat a zákazníka kontaktovat.
Chcete vědět více?
Potřebujete více informací? Potřebujete pomoct s konkrétní kampaní nebo celým e-mail marketingem? Obraťte se na nás a rádi s vámi probereme všechny možnosti. Máme mnohaleté zkušenosti s konkrétními oblastmi i celkovým pojetím. Kontaktujte nás!