Často se setkáváme s dotazy proč jsou zprávy označené jako SPAM u konkrétního providera freemailu. V dnešním příspěvku se proto podíváme na antispam politiku Googlu, resp. Gmail.com.
Promoakce vs. Spam
Uživatelé služby Gmail si jistě všimli, že v nedávné době se jim v e-mailové schránce zobrazilo několik nových záložek – jedna z nich se jmenuje „Promoakce“. Zároveň však v levém menu zůstala položka „spam“.
Jaký je mezi nimi rozdíl?
Stručně vzato do složky „Promo akce“ gmail automaticky vkládá e-maily s charakterem obchodního sdělení a to i ta vyžádaná. Do složky „spam“ pak ukládá ty e-maily, které hodnotí jako nevyžádané. (Detailně popsáno zde)
Podle čeho Gmail pozná nevyžádanou poštu?
Gmail obecně patří mezi nejpokročilejší freemailové poskytovatele a velké bojovníky pro nevyžádané poště. Z této pozice samozřejmě disponuje pokročilými technologiemi. Nejčastěji využívá analýzu obsahu a analýzu chování vlastníka schránky ale i ostatních uživatelů. Tj. kouká se jak jste s daným e-mailem naložili minule, nebo jak se k němu chovají ostatní a podle toho navrhuje, co se má stát.
Proti tomuto se samozřejmě velmi těžko bojuje, zvláště když vezmeme v potaz jaké množství statistických dat má Google k dispozici. Proto je lepší řídit se doporučenými pravidly a samozřejmě platnými zákony a zvýšit tak šanci na doručení svého e-mailu v rámci dané situace.
Google poměrně detailně popisuje zacházení s e-maily ve své nápovědě – proto jí rozhodně doporučujeme přečíst: https://support.google.com/mail/answer/1366858?hl=cs&ctx=mail&expand=5
Pro méně náruživé čtenáře uvádíme 3 nejzákladnější pravidla, která můžete ovlivnit:
- Phishing – obecně pokus o podvržení jiné URL, než která je vidět. Případně pokus získat od příjemce osobní údaje. Pozor – nejčastější chybou je uvádět v textu URL a připojit k ní trackovací odkaz. Pokud uvádíte v textu URL vždy volte možnost „nesledovat tento odkaz“ – sice přijdete o statistiky, ale váš e-mail nebude považován za phising.
více zde:
– Zabránění phishingovým útokům a jejich nahlášení
– Vyhnutí se phishingovým e-mailům a nahlášení phishingu - Podobnost s podezřelými zprávami – Gmail používá systémy pro automatické odhalování spamu, které provádějí analýzu vzorců a odhadují, které typy zpráv jsou podvodné nebo potenciálně škodlivé. Zde je několik případů, kdy náš systém zvažuje možnost označit zprávu jako spam:– Obsah, který je pro spam obvyklý, například obsah pouze pro dospělé nebo schémata „rychlého zbohatnutí“
– Zprávy, které se tváří jako automatická odpověď na nedoručenou zprávu (automaticky generovaný e-mail, odesílaný poštovním serverem v reakci na nedoručitelnou zprávu, například s neplatnou e-mailovou adresou)
– Zprávy odeslané z účtů nebo adres IP, z kterých byly odeslány jiné spamy
– Chování jiných uživatelů Gmailu, pokud například mnoho lidí oznámí spam od určitého uživatele
– Podobnost s jiným spamem nebo phishingovými zprávami na základě kombinace určitých prvků, jako je předmět zprávy, pravopis a formátování nebo podezřelé přílohy.
– Rozdíl mezi nastavením jazyka Gmailu a jazykem použitým ve zprávě - Již odhlášený odběr – Opakované zasílání e-mailů adresátům, kteří si odhlásili odběr vašich zpráv.
Chcete vědět více?
Potřebujete více informací? Potřebujete pomoct s konkrétní kampaní nebo celým e-mail marketingem? Obraťte se na nás a rádi s vámi probereme všechny možnosti. Máme mnohaleté zkušenosti s konkrétními oblastmi i celkovým pojetím. Kontaktujte nás!