Ačkoliv to pro obchodní sdělení nebývá typické, občas se vyskytne potřeba rozeslat e-mailovou kampaň s přílohou. Podívejte se na možnosti a omezení takové kampaně.
- Pomocí nástroje Emailkampane.cz můžete odeslat kampaň s přílohami o celkové velikosti 10MB, přičemž každý soubor může mít maximálně 2MB
- Systém rozlišuje pořadí nahrání příloh a v tomto pořadí je zobrazuje příjemci (pozor, někteří příjemci toto chování nemusí plně podporovat)
- Při nahrání souboru je automaticky kontrolován typ souboru a pokud patří mezi nepovolené, systém ho neumožní vložit. Mezi nepovolené patří veškeré aktivní soubory, které by mohli obsahovat viry, nebo jiný škodlivý kód. I pokud bychom povolili nahrát takový soubor, příjemce by ho stejně neakceptoval
- Systém Emailkampane.cz je obecně nastaven tak, aby splňoval kritéria většiny freemail providerů
- Nastavení příloh můžete spravovat ve třetím kroku kampaně a je možné ho měnit do doby zahájení odesílání kampaně
- Všechny přílohy se nejprve nahrávají na zabezpečené úložiště, odkud se distribuují jednotlivým příjemcům – toto řešení nijak nezatěžuje vaší podnikovou infrastrukturu
Obecná omezení příloh – Při odesílání kampaní s přílohou je nutné si uvědomit následující omezení:
- Odeslání e-mailu s regulérní přílohou může u některých příjemců snížit spam-score, ale zase může znamenat zpomalení doručení e-mailu, protože se přenáší větší objem dat a zároveň probíhá důslednější antivirová kontrola
- Přílohy, které se přenášejí ve formátu Base-64 způsobují celkové zvětšení e-mailu o cca jednu třetinu – tj. při využití všech limitů na maximum se může stát, že někteří příjemci se striktní politikou takový e-mail nepřijmou
- Zobrazení příloh není možné trackovat
- Emailkampane.cz nijak nemodifikují přílohy ani odkazy v nich obsažené – tj. např. odkazy v PDF je nutné nastavit ručně (stejně jako u všech ostatních providerů)
- PDF přílohy se u většiny klientů zobrazují rovnou v prohlížeči, který je načítá postupně – toto chování má za důsledek kromě často chybného zobrazení obsahu PDF i zkreslování statistik kampaně a nelze ho legitimně technicky odstranit. Z tohoto důvodu doporučujeme publikovat PDF on-line a zasílat pouze odkaz!
I na straně příjemců existuje celá řada omezení, které je nutné respektovat – následující výčet přináší přehled nejdůležitějších z nich:
- Seznam.cz – při odesílání podporuje max. velikost e-mailu 13MB a přílohy pak pouze 9MB – obdobně se chová k přijatým zprávám – více na napoveda.seznam.cz
- Gmail.com – max. 25MB + blokace následujících typů souborů: .ade, .adp, .bat, .chm, .cmd, .com, .cpl, .exe, .hta, .ins, .isp, .jar, .jse, .lib, .lnk, .mde, .msc, .msp, .mst, .pif, .scr, .sct, .shb, .sys, .vb, .vbe, .vbs, .vxd, .wsc, .wsf, .wsh – více na support.google.com
- Active 24 – max. 50MB na celou zprávu! – více v nápovědě
- Office 365 – max. 50MB na celou zprávu – pozor! Při off-line synchronizaci dochází k prodlevě doručení
Obecné informace o přílohách e-mailů naleznete také na Wikipedii.
Chcete vědět více?
Potřebujete více informací? Potřebujete pomoct s konkrétní kampaní nebo celým e-mail marketingem? Obraťte se na nás a rádi s vámi probereme všechny možnosti. Máme mnohaleté zkušenosti s konkrétními oblastmi i celkovým pojetím. Kontaktujte nás!