Vědět, kdo kliknul na který odkaz, je jeden ze základních přínosů e-mail marketingového systému. Určitě všem klientům doporučujeme mít zapnuté sledování prokliků a se získanými statistikami dále pracovat – např. obvolávat klienty, kteří klikli na detail nabízeného produktu.
Nicméně je třeba podotknout, že ne vždy je tato funkcionalita přínosem. V případě, že uvádíte ve vašem obchodním sdělení viditelnou URL adresu, například stylem „Více informací naleznete na webu www.emailkampane.cz.“, doporučujeme ve vlastnostech odkazu nastavit hodnotu parametru Sledovat proklik: Ne.
A důvod proč nesledovat prokliky viditelných URL adres?
Je to prosté. Abychom mohli sledovat prokliky u jednotlivých odkazů, nahrazujeme tyto odkazy speciální automaticky vygenerovanou URL adresou směřující na naše sledovací servery, kde se proklik zaznamená, všechna data o uživateli se uloží a uživatel je ihned přesměrován na původní URL, aniž by cokoliv zpozoroval (jedná se o jednotky ms).
Takovéto přesměrování ničemu neodporuje, nebrání a je jedinou možností jak sledovat chování uživatelů. Avšak v případě, kdy je použita viditelná URL adresa (viz. výše) a neshoduje se s URL adresou, na kterou odkazuje (v tomto případě naše sledovací servery), může být tento odkaz označen jako pokus o phishing a zpráva tak může dostat příznak SPAMu.
Proto doporučujeme používání viditelných URL adres omezit, případně u takovýchto odkazů nesledovat prokliky (tj. odkazy nebudou nahrazeny).
Pro pokročilé
V případě, že se pohybujete přímo ve zdrojovém kódu newsletteru a nechcete u odkazu sledovat prokliky, přidejte do příslušném tagu <a> parametr followclick=“no“.
Chcete vědět více?
Potřebujete více informací? Potřebujete pomoct s konkrétní kampaní nebo celým e-mail marketingem? Obraťte se na nás a rádi s vámi probereme všechny možnosti. Máme mnohaleté zkušenosti s konkrétními oblastmi i celkovým pojetím. Kontaktujte nás!