Seznam.cz je největší hráč v oblasti poskytování freemailů na trhu v ČR a jako takový samozřejmě udává směr. Není bez zajímavosti, že antispam politika Seznam.cz je celkem benevolentní – zřejmě i proto, že Seznam.cz sám využívá potenciál svých uživatelů ke komerčním účelům … nicméně ani tak není radno jej dráždit …
Seznam.cz se obecně řídí legislativou ČR (potažmo EU) a aplikuje standardní technická pravidla v rámci antispamové politiky. V poslední době se i u tohoto providera zabydlují behaviorální modely – tj. vyhodnocování chování ostatních příjemců kampaně a podle toho ovlivnění dalšího života e-mailu.
Co tedy, kromě obecným pravidel, platí na Seznam.cz?
Pro detailnější informace je opět vhodné pročíst stránky podpory Seznamu – např. http://fbl.seznam.cz/ , avšak Seznam.cz má informace roztříštěné v různých zdrojích.
Vesměs je tedy nutné vzít v potaz:
- Seznam.cz neumožňuje whitelisting, ale pokud kampaně splňují legislativní standard, tak je principiálně neblokuje
- Posílejte nabídky jen na adresy, které jste sami získali
- Neposílejte žádosti o souhlas se zasíláním nabídek samostatně
- Příjemcům v databázi posílejte jen nabídky na to, s čím udělili souhlas
- Odesílatelem nabídky musí být držitel souhlasu
- V patičce e-mailu informujte příjemce, na kterou adresu e-mail posíláte a kde jste kontakt získali
- Odstraňujte z databáze adresáty, od kterých se zprávy vracejí jako nedoručené
- Nezatajujte skutečného odesílatele
Obecně doporučujeme řídit se legislativními požadavky ČR a EU a samozřejmě respektovat soukromí příjemců a jejich právo na odhlášení odběru z obchodních sdělení. Pokud se tímto budete řídit, nebudete mít u Seznam.cz markantnější problémy.
Chcete vědět více?
Potřebujete více informací? Potřebujete pomoct s konkrétní kampaní nebo celým e-mail marketingem? Obraťte se na nás a rádi s vámi probereme všechny možnosti. Máme mnohaleté zkušenosti s konkrétními oblastmi i celkovým pojetím. Kontaktujte nás!