Při rozesílání hromadných e-mailů se dříve nebo později setkáte s adresáty, kteří vaše e-maily už dostávat nechtějí. V takovém případě musí mít adresát ze zákona možnost se jednoduše a bezplatně odhlásit z odběru obchodních sdělení.
V nástroji Sprinx Email Campaigns existuje u každé rozesílky možnost přidat dotazník pro odhlášené uživatele, tuto možnost vřele doporučujeme využít, protože dotazník pro odhlášené uživatele je:
- cenný zdroj zpětné vazby
- důkaz vašeho zájmu o klienty
- poslední prostor, kde přesvědčit zákazníka o vašich kvalitách
- potvrzení toho, že nerozesíláte SPAM
Dotazník pro odhlášené uživatele lze nastavit před rozesílkou konkrétní kampaně pod záložkou Unsubscribe:
- Zaškrtněte políčko Enable.
- Do formuláře zadejte možné důvody odhlášení. Celkem můžete zadat až 5 důvodů, které příjemce dostane na výběr po kliknutí na odkaz pro odhlášení z odběru obchodních sdělení.
Tip pro vás: Pokud byste nevěděli, jaké dotazy zákazníkovi položit, doporučujeme zadat následující dotazy:
- K odběru e-mailů jsem se nikdy nezaregistroval.
- E-maily pro mě již nejsou zajímavé.
- E-maily jsou doručovány moc často.
Doporučujeme přidat ještě vaše konkrétní dotazy. Obecně je při odhlášení zákazníka dobré zjistit skutečný důvod jeho nespokojenosti, který vám pomůže příští kampaň postavit opět o něco lépe. Nejčastěji se problémy týkají: kvality databáze adresátů, obsahu newsletterů a neméně často pak i jejich frekvence.